I have to put this story on top!! Yes on top of the world!!
Thursday;
It was on the 4th of December when I received a text from Lily asking me to come this Sunday (Yesteday) at a place in Gadong for Limah's surprise belated birthday. Without any hesitation, I said 'Yes! Sure! No Problem!'. She told me to tell everyone but I didn't tell anyone until the last minute because I was super busy kalah spiderman the previous three consecutive days. No make it four!
Saturday;
From what I heard, there were supposed to be at least 12 confirmed people to attend the gathering. Lily was supposed to book the seats, but later that day she told me she couldn't as she was also busy, tia~ So I was the one who booked melabuk.. 15 seats, just in case more were gonna come. Pytat texted me earlier that day.. she was gonna bawa I jalan but I was busy2an so I told her about tomorrow.. Then that night during the function, I told Dai about the surprise birthday party and later at dawn after the function, I told Iera about it.
Sunday;
The day.. A very bright sunny hot melting morning.. I woke up early because I was too excited about the party later.. I was all dressed up when my hp was beeping.. It was Lily.. and what the.. she couldn't make it!! I was upset to the power puff.. She was the one who brought up the idea and she was also the one who failed to show up. She said she would buy the cake.. but since she pulled out early, I took in charge of the cake. All under me... I've to text everyone asking where they were.. What surprised me was that the people who came were the ones yang kana told last last minute.. even si Farr yang jauh dari Limbang pun datang.. anikan dorang yang mcm si banar planning, nda jua munculnya... duk eh.. i was pissed tu banar banar that day yg sorang sorang mentext nda dapat... yang paling teruk apanah? the birthday girl nya pun nda datang.. dukkkkk... becake sudah but no birthday girl nya... belipattttt!! luckily Adib and his bro came wahh.. atupun I had to pull some strings... so seven of us with eight empty seats.. to prevent the embarassment, one of the girls should pretend that she was 'Limah' for the day, the birthday girl supaya the pelayan dan pelayin could sing the bithday song together gether.. so, pytat was supposed to act as Limah.. but she was so Limah-less.. It would take her forever to become a Limah.. haha.. when Farr went to the restroom, bahhhh... the party started.. so eventually si Farr yang tekajut.. therefore, a surprise birthday jua still~ dukk... merah menyala muka si Far kemaluan.. she wasn't expecting yg ia jadi si Limah.. haha.. it went well.. then we went to the mall.. bah dai, i buat sampai sini.. and u buat pasal what we were doing at the mall like UG, ke kadai memprint di tile, bodyshop, ambil duit.. bah u ceta pasal atu.. awas ko kalau nda.. ngalih ku ni kan menaip ah.. mengupload gambar pun i malas.. ngaleh i bekorban tadi.. main bouncer sampai be jam2 i.. bida tangan i, tekubak kulit.. bah dai u buat.. make it fun.. mention semua kadai yg kita aga d mall ah.. then apa ada d hua ho tanjung bunut.. lajuuuu.. laju please...
Lily bukan nama sebenar..
Salam Aidil Adha
---------------------------------------------------------------
Pada Juma'at pagi yang lepas, saya telah di arahkan untuk mendangani saudara saya melawat pukat. Pukat yang di maksudkan bukanlah segala pukat2an seperti bubu2an, jala2an dan sebagainya. Akan tetapi, pukat untuk menangkap pelanduk. Iatah Dukk!! Saya terpaksa mendaki bukit yang begitu curam dan sangatlah licin. Udara yang segar telah terhidu apabila memasuki kawasan hutan tersebut dan air jernih yang mengalir dari sungai sangatlah wangi. Sejernih manapun sungai tersebut, ianya bukanlah kawan saya kerana beberapa kali kaki saya termasuk kedalam sugai tersebut seperti ada yang menarik ke dalam dan terus ditimbus dengan licak2an. Betapa kotornya seluar saya ketika itu. Alangkah bertuahnya saya kerana
kedua telefon bimbit saya tidak rosak akibat kemasukan di dalam sungai itu. Syukur~ Syukur~ Syukur~ Ya Allah~ Syukur~ Alhamdullilah~
Selepas menunaikan sembahyang fardhu Juma'at. saya pun pergi ke Baiduri Bank untuk membuat card. Saya sangat suka mempunyai kad seperti itu kerana ianya sangat mudah sedangkan lidah lagi tergigit. Apakan? Awutt.. Hahaha..
Kemudian malamnya, saya menghadiri satu majlis yang sangat simple lagi pimple bukannya nipple tapi dimple. Dah pada jam larut malam barulah saya tiba di rumah home sweet home dan merasa lega apabila memasuki bilik saya yang indah wangi lagi sejuk hingga menusuk kalbu. Alangkah nyaman rasanya angin sejuk yang menghempas ke kulit paribadi ini. Selepas membersihkan diri, saya pun turun sekajap untuk main PS2 di tengah tengah malam dan gembira besar lah saya apabila memenangi perlawanan tersebut. Dengan kemenangan itu, saya berangkat balik ke bilik saya dan mempunyai tidur yang sangat lena pada malam tersebut.
Keesokkan harinya, saya juga mempunyai masa yang sangat singkat kerana di waktu malam akan menghadiri sesuatu majlis yang sangat mewah di sebuah tempat yang juga begitu mewahnya. Sebelum itu, petang hari tersebut, saya pun bertolak dari rumah untuk melihat lokasi majlis tersebut. Kemudian, malamnya majlis berjalan dengan lancar sekali. Majlis tersebut berakhir sangat lewat bagaikan pinang di belah dua. Huh?
------------------------------------------------------------
Information In Brief
-------------------------------------------------------------
Thursday;
It was on the 4th of December when I received a text from Lily asking me to come this Sunday (Yesteday) at a place in Gadong for Limah's surprise belated birthday. Without any hesitation, I said 'Yes! Sure! No Problem!'. She told me to tell everyone but I didn't tell anyone until the last minute because I was super busy kalah spiderman the previous three consecutive days. No make it four!
Saturday;
From what I heard, there were supposed to be at least 12 confirmed people to attend the gathering. Lily was supposed to book the seats, but later that day she told me she couldn't as she was also busy, tia~ So I was the one who booked melabuk.. 15 seats, just in case more were gonna come. Pytat texted me earlier that day.. she was gonna bawa I jalan but I was busy2an so I told her about tomorrow.. Then that night during the function, I told Dai about the surprise birthday party and later at dawn after the function, I told Iera about it.
Sunday;
The day.. A very bright sunny hot melting morning.. I woke up early because I was too excited about the party later.. I was all dressed up when my hp was beeping.. It was Lily.. and what the.. she couldn't make it!! I was upset to the power puff.. She was the one who brought up the idea and she was also the one who failed to show up. She said she would buy the cake.. but since she pulled out early, I took in charge of the cake. All under me... I've to text everyone asking where they were.. What surprised me was that the people who came were the ones yang kana told last last minute.. even si Farr yang jauh dari Limbang pun datang.. anikan dorang yang mcm si banar planning, nda jua munculnya... duk eh.. i was pissed tu banar banar that day yg sorang sorang mentext nda dapat... yang paling teruk apanah? the birthday girl nya pun nda datang.. dukkkkk... becake sudah but no birthday girl nya... belipattttt!! luckily Adib and his bro came wahh.. atupun I had to pull some strings... so seven of us with eight empty seats.. to prevent the embarassment, one of the girls should pretend that she was 'Limah' for the day, the birthday girl supaya the pelayan dan pelayin could sing the bithday song together gether.. so, pytat was supposed to act as Limah.. but she was so Limah-less.. It would take her forever to become a Limah.. haha.. when Farr went to the restroom, bahhhh... the party started.. so eventually si Farr yang tekajut.. therefore, a surprise birthday jua still~ dukk... merah menyala muka si Far kemaluan.. she wasn't expecting yg ia jadi si Limah.. haha.. it went well.. then we went to the mall.. bah dai, i buat sampai sini.. and u buat pasal what we were doing at the mall like UG, ke kadai memprint di tile, bodyshop, ambil duit.. bah u ceta pasal atu.. awas ko kalau nda.. ngalih ku ni kan menaip ah.. mengupload gambar pun i malas.. ngaleh i bekorban tadi.. main bouncer sampai be jam2 i.. bida tangan i, tekubak kulit.. bah dai u buat.. make it fun.. mention semua kadai yg kita aga d mall ah.. then apa ada d hua ho tanjung bunut.. lajuuuu.. laju please...
Lily bukan nama sebenar..
Salam Aidil Adha
---------------------------------------------------------------
Pada Juma'at pagi yang lepas, saya telah di arahkan untuk mendangani saudara saya melawat pukat. Pukat yang di maksudkan bukanlah segala pukat2an seperti bubu2an, jala2an dan sebagainya. Akan tetapi, pukat untuk menangkap pelanduk. Iatah Dukk!! Saya terpaksa mendaki bukit yang begitu curam dan sangatlah licin. Udara yang segar telah terhidu apabila memasuki kawasan hutan tersebut dan air jernih yang mengalir dari sungai sangatlah wangi. Sejernih manapun sungai tersebut, ianya bukanlah kawan saya kerana beberapa kali kaki saya termasuk kedalam sugai tersebut seperti ada yang menarik ke dalam dan terus ditimbus dengan licak2an. Betapa kotornya seluar saya ketika itu. Alangkah bertuahnya saya kerana
kedua telefon bimbit saya tidak rosak akibat kemasukan di dalam sungai itu. Syukur~ Syukur~ Syukur~ Ya Allah~ Syukur~ Alhamdullilah~
Selepas menunaikan sembahyang fardhu Juma'at. saya pun pergi ke Baiduri Bank untuk membuat card. Saya sangat suka mempunyai kad seperti itu kerana ianya sangat mudah sedangkan lidah lagi tergigit. Apakan? Awutt.. Hahaha..
Kemudian malamnya, saya menghadiri satu majlis yang sangat simple lagi pimple bukannya nipple tapi dimple. Dah pada jam larut malam barulah saya tiba di rumah home sweet home dan merasa lega apabila memasuki bilik saya yang indah wangi lagi sejuk hingga menusuk kalbu. Alangkah nyaman rasanya angin sejuk yang menghempas ke kulit paribadi ini. Selepas membersihkan diri, saya pun turun sekajap untuk main PS2 di tengah tengah malam dan gembira besar lah saya apabila memenangi perlawanan tersebut. Dengan kemenangan itu, saya berangkat balik ke bilik saya dan mempunyai tidur yang sangat lena pada malam tersebut.
Keesokkan harinya, saya juga mempunyai masa yang sangat singkat kerana di waktu malam akan menghadiri sesuatu majlis yang sangat mewah di sebuah tempat yang juga begitu mewahnya. Sebelum itu, petang hari tersebut, saya pun bertolak dari rumah untuk melihat lokasi majlis tersebut. Kemudian, malamnya majlis berjalan dengan lancar sekali. Majlis tersebut berakhir sangat lewat bagaikan pinang di belah dua. Huh?
------------------------------------------------------------
Information In Brief
1. A foreigner who flashed his valuable national treasure to two lucky ladies in UBD library was sentenced to jail for four months. Delo~ More on Pytat's
2. Masa sembahyang Juma'at baru baru ani, ada orang Indon ke masjid rambut hijau. Cali!
3. The moon was smiling on the 3rd of this month. For the next smile, wait til 2036.
2. Masa sembahyang Juma'at baru baru ani, ada orang Indon ke masjid rambut hijau. Cali!
3. The moon was smiling on the 3rd of this month. For the next smile, wait til 2036.
When New York Zoo Animals Alex the Lion, Marty the Zebra, Melman the Giraffe and Gloria the Hippo finally leave Madagascar, they find themselves instead stuck in the wilderness of Africa. There, Alex connects with his roots when he meets the rest of his family, but has trouble communicating with them after spending most of his life at the Central Park Zoo. (Rate: 10/10) We were supposed to watch this movie about three weeks ago. If I'm not mistaken, on the 13th November. There were many of us agreed to watch it together. However, the premier was on the 14th, the next day. Then the plan became plan plin plun. It was cancelled :( Dukk Lipat! We didn't give up, last week we got to watch it, finally! So Far brought her two siblings and a cousin while I brought nothing. Hee :) The movie started at 2.30PM and it was a super duper power puff girls movie. It was hilarious. The person next to me was laughing all the way (sapa tu nah?). Hahaha..QaLiX :D


0 comments:
Post a Comment